۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۷۷۷۵۶
آیت الله صدیقی مطرح کرد؛

بزرگ نمایی مشکلات حربه دشمن در جنگ تبلیغاتی| حمله موشکی سپاه هشداری جدی به دشمنان بود

امام جمعه موقت تهران بزرگ نمایی مشکلات را حربه دشمن در جنگ تبلیغاتی دانست و گفت: دشمنان تبلیغاتی را کلید زدند و بنا دارند ویروس بدبینی را در جامعه تزریق کنند و مردم را به اضطراب، یأس و عدم اعتماد به یکدیگر بکشانند.
 آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران مسؤولیت ها را امانت الهی دانست و اظهار داشت: مسؤولان باید به گونه ای خدمت کنند تا در قیامت بتوانند پاسخگوی این نعمت الهی باشند.

وی با تقدیر از اقدامات قوه قضائیه، بر ضرورت برخورد با دانه درشت ها تأکید کرد و گفت: تنها نباید با افراد تازه به دوران رسیده برخورد شود؛ نگاه مردم به مسؤولان است و از آنها الگو می گیرند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه عزاداری امام حسین(ع) را سبب احیای دین خواند و افزود: امام حسین(ع) تکیه گاه مظلومان و سنگر زمین خوردگان و پا برهنگان هستند و هر کسی به ایشان پناه ببرد نجات پیدا می کند.

آیت الله صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند دشمنان ائتلاف کردند، در جنگ تبلیغاتی کانون مرکزی تشکیل دادند و جنگ روانی و تبلیغاتی را کلید زدند و بنا دارند ویروس بدبینی را در جامعه ما تزریق کنند و مردم را به اضطراب، یأس و عدم اعتماد به یکدیگر بکشانند.

وی با استناد به آیات قرآن مردم را به امیدواری از رحمت الهی توصیه کرد و گفت: یأس فردی سبب یأس عمومی جامعه می شود و ملت مأیوس نمی تواند حماسی باشد و در برابر دشمن سینه سپر کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که ملت ما به خدا امید دارد و با وجود شهدا و شهدای مدافع حرم درهای الهی به روی ما باز است، ابراز کرد: کسانی که در مسیر تبلیغات دشمن قرار می گیرند مراقب باشند به شایعات دامن نزنند.

وی با تأکید بر این که در برابر مسؤولان باید منصفانه برخورد کرد و انتقادها نیز باید منصفانه باشد، افزود: مسؤولان نیز باید انتقاد پذیر باشند و از انتقادها آشفته نشوند؛ مسؤولان باید جهادی عمل کنند و در برابر کم کاری ها و نقایص قدرت عذرخواهی داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران مردم و مسؤولان را به شرکت خالصانه در مراسم عزاداری توصیه کرد و گفت: مردم و مسؤولان باید با پیوستن به سیل عزاداری های حسینی از ایشان کمک بگیرند و قطعا بودن با امام حسین(ع) سبب برکت در امور و حل مشکلات کشور می شود.

آیت الله صدیقی با تأکید بر این که انقلاب ما از عاشورا الگو گرفته است، تصریح کرد: محرم و صفر مبدأ انقلاب اسلامی است و بقای انقلاب نیز به رونق محرم و صفر است.

وی در ادامه با بیان این که نباید دلار را محور اقتصادی خود بدانیم، گفت: این که اگر دلار گران شود همه چیز به واسطه آن گران شود درست نیست؛ کالاهای مصرفی ما ربطی به دلار ندارد چون همه چیز ما از خارج نمی آید و محور کار ما دلار نیست.

امام جمعه موقت تهران نظارت بر قیمت ها و اقدامات اقتصادی را وظیفه خطیر مسؤولان دانست و افزود: بالا رفتن قیمت ها بی انصافی است و باید با مسببان این مسأله برخورد جدی صورت گیرد.

آیت الله صدیقی با تأکید بر توجه ویژه رهبر انقلاب به مسائل و مشکلات کشور، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب دیدبان و کنترل کننده اوضاع کشور هستند و همیشه موارد لازم را به مسؤولان گوشزد می کنند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ما همچون گذشته که از خطرات به سلامت عبور کرده است از این برهه نیز به فضل الهی عبور خواهد کرد و ما به یقین رسیده ایم که دست الهی پشت سر انقلاب است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان این که مطالبات مردم و بازاری ها حق است و امروز برخی از بازاری ها در معرض آسیب های جدی هستند، گفت: بر مسؤولان واجب است که به داد بازار و بیکاری برسند و بازار را رها نکنند.

آیت الله صدیقی بزرگ نمایی مشکلات را حربه دشمن در جنگ تبلیغاتی ذکر کرد و افزود: دشمن با جنگ تبلیغاتی همه را به جان هم می اندازد اما مردم ما اگر هیچ چیز نداشته باشند خدا و امام حسین(ع) را دارند و در برابر دشمن تسلیم نخواهند شد.

وی یکی از اقدامات مسؤولان برای حل مشکلات اقتصادی را استفاده از نیروی نخبه داخل دانست و گفت: باید از نخبگان دانشگاهی استفاده کرد و اگر به این افراد متدین و نخبه میدان داد دیگر از بیگانگان منت نمی کشیم و می توانیم با استفاده از ظرفیت های داخل مشکلات را حل کنیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با محکوم کردن حمله آشوب گران به کنسولگری  ایران در بصره، تأکید کرد: آشوب و فتنه در بصره و آبادان نشانه رخنه شیطان در صفوف مسلمانان است؛ مردم عراق و ایران امام حسین(ع) را دارند و در جریان اربعین مردم دو ملت علاقه خود را به یکدیگر نشان داده اند از این رو دشمن نمی تواند این همه ارادت و عشق و علاقه را با فتنه از بین ببرد.

آیت الله صدیقی نقش آمریکا و عربستان سعودی را در حمله به کنسولگری ایران پررنگ دانست و اظهار داشت: سفارت آمریکا و پول های عربستان در این زمینه فعال بودند و برخی از نمایندگان عراق هم بر نقش آمریکا و عربستان در این آشوب صحه گذاشتند.

وی تصریح کرد: ملت ایران در حفاظت از عراق و عتبات دوشادوش عراقی ها خون دادند و اگر این ارتباط مراقبت نشود دشمن با تفرقه و فتنه انگیزی درپی بر هم زدن و اختلاف افکنی بین دو ملت است.

امام جمعه موقت تهران همچنین با قدردانی از سپاه سرافراز انقلاب اسلامی در حمله به تروریست ها در کردستان عراق، گفت: حمله موشکی مقتدرانه سپاه قدرتمند نظام اسلامی به کانون توطئه و ترور مخالفان ما در کردستان عراق نشانه اشراف اطلاعاتی و دقت نظر نظام اسلامی است و این اقدام سپاه هشداری جدی برای مخالفان بود.

وی با بیان این که ارتش سوریه در آستانه حمله به تروریست ها در ادلب قرار دارد اما بهانه جویی های آمریکا مانعی برای حمله سوریه شده است، ابراز کرد: نمایندگان سازمان ملل هم به عدم وجود تسلیحات شیمیایی در سوریه اذعان کرده اند و امیدواریم ارتش قدرتمند سوریه همراه با نیروهای آزاده ایران آخرین سنگر تروریست ها را در هم کوبیده و منطقه را از شر آنها پاک کنند.

آیت الله صدیقی در پایان با توصیه به مسؤولان آذربایجان خواستار برگزاری مراسم عزاداری در این کشور شد و گفت: مردم آذربایجان عاشق امام حسین(ع) هستند، مسؤولان با آنها مدارا کنند  چون عاشورا قابل تعطیلی نیست و حتی در کشورهای آمریکا و انگلیس نیز عزاداری برگزار می شود و نباید مردم آذربایجان از این نعمت محروم شوند./927/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات